środa, 20 września 2017

Ideal Glamour Misty, The Miss Clairol Doll 1965

Wreszcie do mnie dotarła Misty, lalka z 1965ego roku od firmy Ideal Toys Company. Firma ta powstała w 1906 roku. Na początku produkowała pluszowe misie ale od 1910ego roku również i lalki. Niestety w latach 80tych zakończyła działalność.
Misty należy do rodziny lalek Tammy i w żadnym wypadku nie nazwałabym jej klonem. Ma zupełnie inną twarz, większą głowę, inne proporcje ciała, większe dłonie i stopy, 12 cali /30,48 cm wzrostu, czyli nie co wyższa od Barbie.

Ręce ma z miękkiego winylu, lekko zginają się w łokciach, a każdy palec w dłoni jest oddzielony i ma zgrabny zarys paznokcia.

Nogi są z miękkiego i pustego winylu. Zdziwiłam się kiedy ścisnęłam nogę z ciekawości. :) Chociaż są puste w środku to zginają się w kolanach, Misty potrafi również stanąć bez wysiłku w rozkroku, co też mnie zaskoczyło. :) 
Stopy są duże, pasują na nią póki co tylko klapki od Sindy (czerwone, pod kolor ust) , bo czółenka już niestety nie z powodu innego uformowania stopy.

Całe ciałko jest naprawdę dopracowane. Dobrze trzyma się w dłoni. Mimo pustych kończyn, ma swoją przyjemną ciężkość, nie jest to wydmuszka.

Moja Misty zachowała się w bardzo dobrym stanie, ma idealny makijaż - oryginalne zielonkawe oczka i powieki, intensywny rumieniec, mocno czerwone usta i błyszczące, rudawe włosy. Aż wierzyć mi się nie chce, że ma już 52 lata. :) 
Przyjechała do mnie w szlafroczku i majteczkach. W komplecie powinny być różowe majteczki z koszulką, szlafrok i co najciekawsze, flamastry do kolorowania włosów, które oczywiście można było zmyć po zabawie (już wtedy!) :).
(zdjęcie z internetu)


Baaardzo przypadła mi do gustu, i chciałabym w miarę możliwości zdobyć kilka innych przedstawicielek z rodziny Ideal z lat 60tych, ale to za czas jakiś. ;)

16 komentarzy:

  1. niesamowita pannica!
    dłonie ma ODJAZDOWE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :) Rączki zachwyciły mnie na samym początku, zanim cała lala zdobyła moje serce.
      Byłam przekonana, że napiszesz, że masz taką ;))
      Ściskam :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa i urocza panienka. Wcale nie wygląda na babcię. Sprawiłaś jej śliczne ciuszki. Buty dla lalek to prawdziwe przekleństwo zbieracza. Nogi lalek są tak różne, ze większość butów pasuje tylko na dany model. Mam ze czterdzieści par butów na lalki Barbie, a i tak połowa z moich niewielu baśkowatych boso chodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie wiem o czym mówisz. Taki problem ma chyba większość kolekcjonerów. :) Też mam trochę bucików i kończy się na tym, ze większość staruszek biega w starych plastikowych kozakach bo tylko te pasują. Kończę wreszcie moją wymarzoną Bild Lilli i też potrzebuję butów, bo chociaż oryginał ma wmoldowane buciki to ja swojej nie będę malować stóp na czarno ;) Postanowiłam zrobić buciki wg. tutoriala Ayi ze Świata Lalek. Jeżeli butki będą się do czegoś nadawały jak skończę, to wtedy Misty i inne potrzebujące też dostaną swoje pantofelki. :)

      Usuń
  3. Bardzo urodziwa panna, absolutnie nie wygląda na swoje lata. Dłonie ma przepięknie uformowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dłońki ma przekochane, mięciutkie, zgrabne, a te kciukaski :) Bardzo mnie cieszy ta lala. :)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie lalki. Stare, dopracowane.
    Śliczna buzia i proporcje ciała, stóp i dłoni.
    Zazdroszczę Ci jej 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo, i w sumie jest na Ciebie :P bo dzięki Tobie ją wybrałam ;) i bardzo się cieszę z tego powodu :) Jak kiedyś przyjedziesz do mnie, to dam Ci pomacać :P

      Usuń
    2. Oj przyjadę, kiedyś na pewno !!!
      Tylko powinnaś się bać, bo Ci ją zabiorę 😝

      Usuń
  5. Ciekawa lalka, nie wiedziałam nawet, że takie istnieją. Ma bardzo ładny makijaż i buzię. Tyle lat a tak pięknie się zachowała :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogę uwierzyć, że tej lalce stuknęła pięćdziesiątka, wygląda super, żadnych oznak starzenia ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta młodziutka babcia wygląda fantastycznie! Podobają mi się jej wyprofilowane dłonie i stópki z paznokietkami, i całe ciałko! Buzia śliczna! Nawet pupa jak marzenie :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie cieniutki, malutkie paluszki! Zachwycające sa te jej łapki! Ależ fajna lala do kolekcji! :O Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna! Och jak mi się marzą lalki z takich lat! :)

    OdpowiedzUsuń